torsdag 10 maj 2012

Nostalgiprogram efterlyses.

För över 10 år sedan visade engelska BBC, serien I Love The 1960s, 1970s, 1980s och 1990s.
Läs om den här och här.
Då tänkte jag: 'Undra om de kommer visa denna serie i Sverige eller göra en egen version?' fast jag visste svaret innerst inne.
Det finns så otroligt många människor som älskar att vältra sig i sin nostalgi över barndomen och tonåren och även jag är en av dem.
Nu är det väl på tiden att vi svenskar får se en televiserad genomgång av vilka leksaker vi lekte med, vad för TV program vi såg på, vilka kläder vi hade på oss, godiset vi åt, maten vi åt och musiken vi lyssnade på.
Potentiella programledare torde vara Fredrik Lindström, Mia Skäringer, Henrik Schyffert, Cecilia Forss, Filip Hammar, Petra Mede eller Fredrik Wikingsson, eller allihop tillsammans!
Vem tror du skulle passa och i vilken kanal?
Uppdatering: Jag vet att Filip & Fredrik redan avhandlat 90-talet via sitt program Nittileaks, Tack :)
De spyr väl antagligen på allt vad nostalgi heter då. Shame shame shame....

Urcellen Ellen



Eller kanske lika bra att strunta i det med tanke på vad som erbjöds.

2 kommentarer:

  1. F&F har ju gjort ett program om 90talet! Nittileaks

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren,
      men Nittileaks handlade ju enbart om 90-talet. Jag vill ha MER ;)
      God helg.

      Radera